Ennyien jártak nálam

2011. március 27., vasárnap

Almás pite

Ezt a receptet is Margit2 honlapján találtam anno, amikor felfedeztem Őket. :D
És ez egy olyan jó kis pite tészta, mindegy mit töltünk bele mindennel nagyon finom és amilyen gyorsan kész van, olyan gyorsan el is fogy. Tehát ez egy igazi egyperces süti......legalább is nálunk, úgyhogy lehet,hogy csak az én kis családom falánkabb az átlagnál. :D
Íme A recept: 
  Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  •  2 tojás
  •  csipetnyi só
  • 15 dkg cukor
  •  1 sütőpor
Ezeket a hozzávalókat összedolgozzuk, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.
Én ma a lustaságom miatt a margarint egy kicsit megolvasztottam, de persze a ha ezt nem így akarja valaki csinálni,akkor a margarint a tésztával el morzsoljuk, majd a többi hozzávalót is hozzáadjuk. A kezünk melegétől megolvad a margarin és nem kell hozzá semmi folyadék.
Ha összedolgoztuk a tésztát,akkor két részre szedjük úgy,hogy az egyik fele egy kicsit több legyen.
A nagyobb adagot kinyújtjuk és a tepsibe tesszük,amit előtte kikentünk vagy kibéleltük zsírpapírral.
  A tölteték:
  •  kb. egy kiló alma
  •  fahéj ízlés szerint (én nagyon fahéjasan szeretem,így sokat szoktam bele tenni)
  • 10 dkg cukor
Az almát a fahéjjal és a cukorral megpároljuk,hogy az alma ne legyen vizes és ne áztassa el a tésztát.
A tölteléket rá tesszük a tésztára,amit előtte szórjunk meg egy kevés zsemlemorzsával,hogy azt a kevés levet ami maradt az almán ez fel tudja szívni. A másik, kisebb adag tésztát is kinyújtjuk és rátesszük a töltelékre. A tetejét megkenjük tojással és megszurkáljuk a tésztát.
Előmelegített sütőben kb. 180 fokon sütjük tű próbáig. (ugye már senki nem vár tőlem időt ;) :D )

Nincsenek megjegyzések: