Ennyien jártak nálam

2011. március 20., vasárnap

Csupa csoki muffin

Egy kedves ismerősömtől irigyeltem meg a muffin sütést amikor felfedeztem a blogját és megláttam a szép muffin-jait.
Nálunk ez a favorit más félét nem is nagyon szoktam csinálni,mert erre esküszik a család minden tagja.
Nem is firtatom tovább íme A recept:
  • 25 dkg liszt
  • 2,5 tk sütőpor (ez egy csomag)
  • 0,5 tk szódabikarbóna
  • kakaópor (ezt eredetileg nem írja a recept,de nekem kellett bele,mindenki vérmérséklet szerinti mennyiséget tegyen bele :D )
  • 10 dkg aprított csoki (ez ugye egy tábla)
  • 1 tojás
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 0,8 dl olaj
  • 2,5 dl író (ennek hiányában én egy kis kefirt szoktam bele tenni)
Összekeverjük a lisztet, a sütőport, a szódabikarónát, a kakaóport és a csokit. Külön edényben a tojást felverjük egy kicsit, hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot, az olajat és az írót (kefirt). Hozzákeverjük a lisztes keveréket.
Amíg beletesszük a muffin formába a masszát addig a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Nekem szilikon formám van,így én csak bele hajigálom,de persze ha nem ilyen van,akkor a formát ki kell kenni,vagy papírt tegyünk bele.
Azt írja a recept,hogy 20-25 percig kell sütni,de mert már nagyon sokszor mondtam,hogy én képtelen vagyok óramű pontossággal sütni,így én azt mondom tűpróbáig süssük,már csak azért is mert minden sütő más.
Bencinek nagyon ízlett :D :D

Nincsenek megjegyzések: