Ennyien jártak nálam

2011. március 18., péntek

Napolitana

Ez egy nagyon bonyolult névvel megáldott,de roppant egyszerű és finom olasz tésztaszósz,amit a családom előszeretettel fogyaszt.És ráadásul én olyan szenilis vagyok mostanában (is),hogy nem tudom megjegyezni a nevét csak az összetevőket. :) Na de,akinek nincsen esze,legyen notesze,úgyhogy kis füzetecskémbe gyűjtöm a recepteket,mert eleinte csak kinyomtattam őket és van ami kb. 100-szor lett kinyomtatva és még mindig nem találom,úgyhogy újra ki kell nyomtatnom. :)
És íme A recept:
  • - 50 dkg paradicsom (én mindig paradicsom lével vagy pürével csinálom)
  • - 1 szál sárgarépa (na nekem ez kevés lenne,így én az egy szál helyett sok répát teszek bele :D )
  • - 1 szál halványító zeller (ezt pedig úgy szoktam,hogy a tesco-ban megveszünk egy szálat,amikor éppen van,azt 5 kis csomagra szoktuk szétszedni és lefagyasztani,úgyhogy én ebből sem ennyit szoktam tenni és így is elég intenzív az íze,de ugye ízlés kérdése az egész,ki mit szeret )
  • - 2 tk cukor
  • - 2 ek olívaolaj (ha nincs otthon természetesen megfelel a sima napraforgó olaj is)
  • - 2 ek petrezselyem (én tegnap enélkül csináltam,mert elfogyott a fagyasztottam,úgyhogy ha vki nem rajong érte elhagyható)
  • - só
  • - bors
Az olívaolajat felhevítjük és rátesszük a felkockázott zellert,sárgarépát és hagymát (én előbb megszoktam egy kicsit futtatni a hagymát az olajon mielőtt ráteszem a zellert és a répát).10 percig főzzük lassú tűzön.Felöntjük a paradicsommal,hozzáadjuk a petrezselymet és a cukrot.Lefedjük és lassú tűzön főzzük,amíg be nem sűrűsödik.
Bence baba tök igazságosan szétosztotta a sajtot.....természetesen anyának jutott több. :D :D

Nincsenek megjegyzések: